4.21.2015

Five days in Berlin, part XIV

Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Untitled
Taken with a Yashica FX-3 Super 2000 using Tudor XLX 200iso (expired in 2014)

Sair do metro para a Karl-Marx-Allee foi um choque espacial. O estilo arquitectónico mais austero, com edifícios reproduzidos por secções de ambos os lados da avenida, e a escala grandiosa e repetitiva de toda a construção, em claro contraste com o (pouco) que eu já tinha visto de Berlim, deixaram-me um pouco atarantada. Mas, como em tantos outros casos, o que primeiro se estranha, acaba depois por entranhar-se, e foi isso mesmo que aconteceu. Próxima paragem: a Cúpula do Reichstag!

Getting out of the subway onto Karl-Marx-Allee was a bit of a spatial shock. The more austere architectural style, with buildings reproduced in sections on both sides of the avenue, and the huge and repetitive scale of the whole construction, in clear contrast to what I'd alrealy seen of Berlin, left me a bit bewildered. But, as in many other things in life, what is strange at first ends up feeling quite normal, and that's exactly what happened. Next stop: the Reichstag Dome!

6 comments:

  1. Pretty cool architecture there! Looking forward to more photos from your visit... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Vanessa! And yes, there are many many many more photos to come :D

      Delete
  2. Great pictures of the Karl-Marx-Allee and the Kino International!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Nancy!! I was so amazed at the size of everything that I didn't even take that many photos :)

      Delete
  3. Replies
    1. É mesmo isso. A avenida é super larga e comprida, os edifícios nem são muito grandes em altura, mas são compridos e como estão reproduzidos de ambos os lados da rua, tem-se mesmo uma sensação um pouco opressiva, bem ao estilo soviético. É brutal :)

      Delete

Obrigada pelo comentário! Thanks for your comment!